غذاهای معروف تایلند

غذاهای تایلندی معمولا از برنج، ماهی و سبزیجات تهیه می شوند. در این کشور، گوشت معمولا خیلی کم استفاده می شود. گوشت مصرفی درغذاهای تایلندی معمولا گوشت گاو یا گاومیش است. میگو، هشتپا، خرچنگ، صدف و دیگر غذاهای دریایی نیز مصرف بالایی دارند. تایلندی ها غذا را به صورت کبابی، آب پز و سرخ شده استفاده می کنند. کبابی کردن ماهی، مرغ و سوسیس، بسیار متداول است؛ فلفل نیز از ادویه های اصلی غذاهای تایلندی است و همه گردشگران میدانند غذاهای تایلندی، معمولا تند مزه اند و یا مخلوطی از تند و شیرین مزه هستند.

 تام یام گونگ (Tom Yum Goong)

تام یام گونگ را از فلفل چیلی، میگو، سس ماهی، قارچ و گیاهان مختلف معطر تهیه میکنند که یه غذای لذیذ و خیلی  تند است. این غذا در واقع یکی از محبوب ترین غذاهای تایلندی محسوب میشود که در تمام نقاط این کشور طبخ می شود.

سوم تام (Som Tum)

سوم تام یا سالاد پاپایا همانطورکه از اسمش پیداست، ماده اصلی اش میوه ای به اسم پاپایاست. البته مواد دیگری مثل برنج، مرغ، سیر، گوجه فرنگی، چیلی و لوبیا مکمل این غذای خوش طعم است. ادویه جات متنوعی نیز چاشنی این غذا است که یک طعم ترش و شیرین مطبوع به آن می دهد. این غذا در سراسر تایلند  پخته میشه و توریست ها این غذا رویک غذای معروف تایلندی میدانند.

تام خا گای (Tom Kha Gai)

این سوپ که  به لذیذترین سوپ جهان معروف است از مرغ آبپز شده، سیر، شیر نارگیل، زنجفیل، فلفل چیلی و ادویه جات معطر تهیه میشه که این سوپ لذیذ رو با فلفل و برگهای کرفس تزیین و سرو می کنند.

 ماسامان کاری (Massaman Curry)

این غذای مشهور تایلندی با ترکیب شیره نارگیل، سیب زمینی، بادام زمینی بو داده، شکر، دارچین، تمر هندی و گوشت طبخ می‌‌شود و معمولا ماسامان کاری را با برنج میل می‌کنند.