غذاهای معروف اسپانیا

غذاهای اسپانیایی همیشه به ساده بودن مشهورهستند. در آنها همیشه از مواد غذایی تازه استفاده می‌شود و برای این‌که این مواد طعم طبیعی خود را داشته باشند، آن‌ها را خیلی کم تغییر می‌دهند.

در اینجا به معرفی چند نوع غذای پر طرفدار مکزیکی می پردازیم.

 

پاتاتاس براواس

 معروف‌ترین غذای اسپانیایی، «پاتاتاس براواس» است که در آن از تکه‌های سیب‌زمینی پخته‌شده استفاده می‌شود که همراه یک سس سرو می شود. این سس در نقاط مختلف متفاوت است اما معمولا از آیولی (تهیه شده از سیر و روغن زیتون و گاها تخم‌مرغ) استفاده‌ می‌شود.

پائیا

پائیا غذایی است تهیه شده از برنج سوکارات که در تمام اسپانیا یافت می‌شود. سبزیجات و غذاهای دریایی مخلوط همراه با برنج در یک ماهی‌تابه کم‌عمق پخته می‌شود. برنج که در ته ظرف قرا می گیرد قسمت اصلی غذا را تشکیل می‌دهد.

اروز نگره

اروز نگره (Arros negre) که به نام «پائیای سیاه» نیز شناخته می‌شود، غذایی تهیه شده از برنج و مرکبِ خارج شده از ماهی مرکب است که از والنسیا و کاتالان می‌آید.

پالپو اَ لا گالگا

پالپو اَ لا گالگا (pulpo a la gallega) هشت‌پای پخته شده با نمک و فلفل شیرین و طعم‌دار شده است که معمولا روی چوب سرو می‌شود.

تامبِت

تامبِت (tumbet) غذای گیاهی سنتی اسپانیا است که از لایه‌های سبزیجات کبابی (شعله پز) تهیه می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده آن گوجه، بادمجان و فلفل قرمز سرخ‌شده در روغن زیتون است.

کالدو گالِگو

کالدو گالِگو (caldo gallego) سوپ سنتی گالیسیایی است که از کلم، کولارد سبزکه نوعی کلم می باشد، گوجه، لوبیا سفید و چربی تهیه می‌شود.