غذاهای معروف مکزیک

عطر و بوی بی نظیر، طعم و مزه متفاوت،رنگ و لعاب جذاب، قیمت مناسب و مواد تشکیل‌دهنده سالم و مفید مواردی است که غذاهای مکزیکی را منحصر بفرد میکند.

در اینجا به معرفی چند نوع غذای پر طرفدار مکزیکی می پردازیم.

 بوریتو

بوریتو یک نوع ساندویچ خوشمزه‌ی مکزیکی است که در آن نان تورتیلا ابتدا تفت داده شده و سپس پیچیده و به صورت استوانه‌ای با برنج مکزیکی و یابرنج ساده،لوبیا، کاهو، سالسا، گوشت، گوآکاموله، پنیر،وخامه ترش پر می‌شود. بوریتو در زبان اسپانیایی به معنی "میمون کوچک" است و یکی از غذاهای محبوب در همه جای دنیا به حساب می‌آید. این غذا به عنوان صبحانه هم سرو می‌شود و محتویات آن در این روش شامل نیمرو، سیب‌زمینی، پنیر، پیاز و بیکن است. 

تاکو

تاکو این روزها تنوع و محبوبیت زیادی در همه جای دنیا کسب کرده است. در این غذا تورتیلای ذرت یا گندم ابتدا باانواع گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، سبزیجات و پنیر پر شده و سپس یک تا می‌شود. تاکو اساسا با دست خورده می‌شود و همراهان اصلی آن سالسا، آووکادو و یاگوآکاموله، گشنیز، گوجه فرنگی، گوشت چرخ شده، پیازوکاهو هستند. معمولا تاکوها به دو دسته اصلی نان سفت و نان نرم تقسیم می‌شوند.

فاهیتا

فاهیتا هم از آن بشقاب‌هایی است که معمولا اشاره به هر نوع گوشت گریل شده در تورتیلای ذرت و یا گندم دارد که در یک ظرف چدنی داغ به همراه پیاز، فلفل دلمه‌ای، کاهو، خامه ترش، گوآکاموله، سالسا، پیکودگالو، پنیروگوجه فرنگی خردشده سرو می‌شود.

توستادا

توستادا در لغت به معنی "تُست شده" است و در مکزیک و بخش‌هایی از آمریکای لاتین به عنوان پایه‌ای برای غذاهایی همچون سالاد و اسنک به حساب می‌آید. توستادا همان نان تورتیلاست که سرخ شده و معمولا به حالت تخت و یا شکل کاسه مانند استفاده می‌شود و داخلش را با انواع غذاهای دریایی، گوشت و مرغ و سالاد پر می‌کنند. توستادا به محض سرد شدن حالت سفتی به خود می‌گیرد که به همین دلیل می‌تواند به عنوان ظرفی برای انواع سبزیجات، گوشت، لوبیا و کاهوی خرد شده باشد.

 گواکاموله - سالسا 

گوآکاموله یک سس خوشمزه با پایه آووکادو است که علاوه بر استفاده در غذاهای مکزیکی به عنوان دیپ، سالاد و چاشنی وارد آشپزی مدرن شده است. به طور سنتی، گوآکاموله با له کردن آووکادوی رسیده به وسیله‌ی مولکاچته و نمک دریایی درست می‌شود ولی در بعضی دستورها این دیپ خوشمزه را با گوچه‌فرنگی، پیاز، چیلی، سیر، لیموترش، ماست و یا دیگر چاشنی‌ها درست می‌کنند.

سالسا واژه‌ای اسپانیایی به معنی سس است و یکی از دیپ‌ها و چاشنی‌های اصلی مکزیکی به شمار می‌آید. سالسا ترکیبی ساده از گوجه فرنگی، هالوپینو، پیاز و سیر است که پخته نمی‌شود و می‌توان آن را به مدت طولانی نگه داشت و به عنوان دیپ به همراه انواع چیپس یا نان تورتیلا و توستادا و یا به عنوان چاشنی انواع ناچوز، بوریتو و تاکو میل کرد.